Voorbereidingen in volle gang - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu Voorbereidingen in volle gang - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen in volle gang

Door: Eldrid

Blijf op de hoogte en volg Eldrid

11 Mei 2012 | Nederland, Roosendaal

Zo het is weer even geleden dat ik op mijn waarbenjij.nu site ben geweest. Nu kijk ik alweer uit naar mijn tweede grote avontuur.

Ik vertrek 29 juni naar Tanzania om vrijwilligerswerk te gaan doen in een wees/opvanghuis. Ik zal verblijven in een gastgezin in het noorden van Tanzania, dichtbij de stad Arusha. Ik verblijf bij de Familie Mmbango, die wonen op ongeveer 5KM van het centrum van Arusha. Het gezin bestaat uit Moeder Frida, 51 jaar, en haar 'House girl' Asiah, 19 jaar. Frida heeft 5 kinderen die allemaal het ouderlijk huis inmiddels hebben verlaten en haar man is lang geleden overleden. Haar huis heeft echter 4 slaapkamers dus waarschijnlijk kom ik daar met meerdere vrijwilligers. oja en ze heeft huisdieren, 3 katten ;-)

Vandaag heb ik alle details binnen! Ik ga werken in een weeshuis van de Massai bevolking met kinderen tussen 2 en 8 jaar oud. Massai zijn een nomadisch volk die in het oosten van Afrika leven. Ze leven nog volgens eeuwenoude tradities en gewoonte. Echter hun manier van leven wordt bedreigt door civilisatie en dreigementen van andere volkeren. Er zijn momenteel nog maar 900.000 Masai verspreidt over Kenia en Tanzania. Er bestaan verschillende projecten om de Masai te helpen en te beschermen maar tevens hun tradities te kunnen behouden. Een van die projecten is het Masaai Care Project. Waar ik zal gaan werken. Ligt ongeveer 30 KM van het centrum van Arusha. Elke dag worden daar 65 kinderen opgevangen voor onderwijs, voedsel en middag spellen. Het centrum wordt gerund door 2 mensen dus kunnen ze iedere set extra handen wel gebruiken! Ik word mede verantwoordelijke van een groep van 25 kinderen. Dit houdt in dat ik ze iedere ochtend eerst een beetje basis engels probeer te geven, daarna wordt er eten uitgedeeld om vervolgens de middag met spelletjes verder in te vullen. Sommige kinderen gaan dan terug naar hun ouders en andere verblijven op het tehuis. Mijn werkdag zal daar om 9.30 beginnen tot ongeveer 3uur. Best kort zou je denken maar dat komt ook omdat de kinderen nog naar huis moeten vaak om weer te werken en de ouders te helpen. Helemaal bij het traditionele Massai bevolking.

Dit zijn ongeveer de details die ik tot nu toe heb!

Graag wil ik jullie bij deze ook oproepen om misschien wat over te maken voor de kinderen in de Masaai Care Poject. Het geld wat op mijn rekening komt houd ik apart voor de kinderen om daar de middelen in te slaan die ze het hardst nodig hebben.
Nu denk je waarschijnlijk, Hallo vraag je nu al??
Dat doe ik om zo vanaf het begin goed te kunnen kiezen wat voor middelen het centrum nodig heeft en wat het ongeveer gaat kosten. In Tanzania kun je bepaalde middelen niet zo makkelijk krijgen dus moet ik daar op tijd mee zijn.
EN dan kunnen jullie direct het resultaat zien via deze website en mijn Facebook. Meld je meteen aan voor een email alert voor deze reisverslagen om zo de reisverslagen automatisch in je mail te krijgen.

DUSS ben je niet nooit zo van geld storten bij goede doelen omdat je nooit weet waar het heen gaat? Hier kan je verzekerd zijn dat het direct bij de kinderen terecht komt!! iedere Euro helpt!!
dankjewel alvast :-)

Liefs, Eldrid

E.C.J. Korsten
reknr: 501900462

  • 30 Juni 2012 - 06:48

    Ria Oosterom:

    Ik vind dit project echt geweldig en wens je veel geluk daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eldrid

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 26965

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 30 Juni 2015

Backpacken in New Zealand

29 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk Tanzania

17 September 2009 - 29 Mei 2010

Los Angeles & New York

Landen bezocht: