Eerste weken.. - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu Eerste weken.. - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu

Eerste weken..

Blijf op de hoogte en volg Eldrid

20 December 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hier een update uit NZ! Ht was even geleden dus ht was nodig ;) inmiddels ben ik vijf weken in nz waarvan bijna vier in Russell, en het bevalt goed!
Ik heb dus werk gevonden in de Duke of Marlborough hotel en heb een contract gekregen tot zeker eind maart! Iets wat natuurlijk heel fijn is. Daarnaast heb ik ook een plek gevonden waar ik voor een lange periode kan wonen, bij een echtpaar hier in Russell, zij werkt als receptioniste in ht hotel en bood me deze kamer aan voor de hele zomer. Echt een zorg minder! Als extraatje is ht ook nog eens maar 5 min lopen van ht werk. Top! Het werk bij de Duke is erg leuk en zwaar. De weken gaan richting de 40/50 uur maar het is wel te doen. Collega's zijn ook erg aardig, het is een mix tussen een paar lokale mensen en andere buitenlanders, zo heb ik franse collega's maar ook Duitsers en Britten. Na het werk doen we nog wel eens een biertje in de pub. Lekker gezellig.

Russell zelf is een heel klein dorp aan de kust in het noorden van nz, zo klein dat zelfs de kaart van Waarbenjij.nu niet snapt waar ik zit. Het heeft wat historische waarde, zo was het voor een korte tijd de hoofdstad. En heel vroeger werd ht de "hell hole of the pacific" genoemd. Dit vanwege het vogelvrije gedrag wat schippers hier hadden. Russell heeft verder een prachtige omgeving met mooie baaien en stranden. het is er ook heel groen. Veel is er verder niet te doen, ht hotel waar ik werk is het grootst en bekendst vanwege de historische waarde. Het heeft de eerste alcoholvergunning van nz. Verder vindt je nog een klein aantal restaurants en een café. Dat is Russell ongeveer, iedereen kent iedereen in dit dorp. Ik was uitgenodigd om naar een kerstfeest te gaan van een familie die een grote boerderij buiten Russell heeft. Woa wat fantastisch. Groen en heuvels, het feestje zelf was heel relaxt, veel bier en wijn in een ijskist en een varken aan het spit op de bbq. Lekker op z'n Kiwi's. En zo leer je toch wel wat locals kennen, erg leuk en gastvrij.

Daarnaast het werken ook natuurlijk een beetje lekker genieten van de omgeving en mijn nieuwe maatje shadow, de hond van het echtpaar Cathy en Greg waar ik woon. Ik heb weinig te klagen.
Deze week hebben we een kiwi kerst diner gehad, met kip en vis op bbq. Lekker!
Dit zijn zon beetje de hoogtepunten, onee letterlijk nog een gehad.

Voordat ik bij de Duke begon nog een skydive gedaan van 12.000 voet! Zwaar fantastisch was dat! Wat een bizar kicke gevoel was dat! Zeker een hoogtepunt in de reis!
Dit was het denk ongeveer. Hele fijne feestdagen iedereen en een gelukkig en gezond nieuwjaar!!

Love, el

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eldrid

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 26929

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 30 Juni 2015

Backpacken in New Zealand

29 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk Tanzania

17 September 2009 - 29 Mei 2010

Los Angeles & New York

Landen bezocht: