24 uur Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu 24 uur Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu

24 uur Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Eldrid

18 November 2014 | Hong Kong, Hong Kong

En dan ben je ineens in Hong Kong. Na eergisteren afscheid te hebben genomen vn mijn familie ben ik in ht vliegtuig gestapt, de eerste stap van mijn reis, naar HK. Ik was best benieuwd naar HK. Ik was namelijk nooit in China geweest en nou is HK natuurlijk niet 100% China maar toch heeft het meer weg daarvan dan van Engeland. Na een prima vlucht van 11uur was om 0700 aangekomen in HK waar ik een transfer had naar mijn hotel. 24 uur om de stad te ontdekken. Onderweg viel me al het hoogbouw erg op. Alle gebouwen hebben vijf etages of meer. Ook de andere vegetatie is bijzonder om te zien. Toen kwam ik bij ht hotel aan. Prima hotel en locatie. Toen ben ik de stad ingegaan. Het behoorlijk warm in HK, 25 graden vol zon. Dus ben ik maar meteen naar het water gelopen. Hk Stad wordt opgesplitst in twee delen. Noordelijke Mong Kok en zuidelijke HK Central, waar de skyline van bekend is. Onderweg ernaartoe zag ik al een bekend Brits icoon, de debbeldekker bus. Deze worden ook gebruikt als bussen. Bij het water wordt het ook wat duidelijk hoe groot deze stad is. Echt gigantisch. Daarna besloot ik het hogerop te zoeken, ik heb de beroemde Peak tram genomen naar Victoria Peak, hoogste heuveltop van HK. Prachtig uitzicht! En een fijne ontsnapping van het massale HK. Na daar genoten te hebben vn het zonnetje en uitzicht ben ik door de grote winkelstraat gelopen. Hier kreeg ik wel een beetje newyork gevoel bij. Dat zal waarschijnlijk komen door de 'westerse' merken en winkels.
Toen was het tijd voor de wereld beroemde lasershow van HK. Een show op muziek van lasers, die bovenop de wolkenkrabbers zijn geplaatst. Tja de muziek, die klassieke Aziatisch klanken zal ik niet snel op me iPhone zetten. De lasershow viel helaas wat tegen, ik had grootse show verwacht maar het was allemaal wat magertjes vond ik. Misschien moet HK eens naar de fonteinshow van Bellagio kijken.
Toen was het batterijtje aardig op en ben ik richting hotelkamer gegaan.
Inmiddels is het dinsdag en vlieg ik vanmiddag richting Auckland. HK is een bijzondere stad om mee te maken. Maar of ik nou ht gevoel hb, ik zal en moet ik terugkomen, nee eerlijk gezegd niet.
Morgen ben ik dus in NZ. Super benieuwd!

  • 18 November 2014 - 12:10

    Ria Oosterom:

    hallo Eldrid je hebt dus alweer wat indruk gekregen over het stukje Hongkong waar je even was.
    Het lijkt me wel heel erg mooi daar , je foto,s laten dat ook zien zeer indrukwekkend nunop naar NZ daar ben je dan voor een lange tijd.
    Ik hoorde van Pa dat je mijn knuffelaars nog ontvangen had, zo meisje we kijken weer uit naar je verhalen eruitgehaald de foto,s geniet ervan en pas goed op jezelf dikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eldrid

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 26923

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 30 Juni 2015

Backpacken in New Zealand

29 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk Tanzania

17 September 2009 - 29 Mei 2010

Los Angeles & New York

Landen bezocht: