Big lights will inspire you.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu Big lights will inspire you.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu

Big lights will inspire you..

Door: Eldrid

Blijf op de hoogte en volg Eldrid

08 April 2010 | Verenigde Staten, New York

Die woensdag was eigenlijk best rustig, gewoon lessen gevolgd en met de rest wat gekletst.
Donderdag ook weer les maar na school wilde vivienne en ik weleens iets meer hier zien, het regende dus dachten we eraan om naar een mall te gaan, we hadden namelijk van de andere meiden gehoord dat er een Mall in de buurt was, dus na het eten zijn we richting tarrytown gelopen en hebben daar een bus gepakt die ons over de Hudson Rivier bracht, die rivier ligt precies naast Tarrytown.
De bus bracht ons bij de Palisades Mall, een hele grote mall met allerlei winkels en ook een bioscoop,
we hebben wat geshopt en hebben daarna weer de bus terug gepakt,
oja openbaar vervoer rijd hier dus wel optijd! dus het kan wel in amerika!
toen we weer op de campus kwamen ben ik naar bed gegaan.
Die vrijdag was het dan eindelijk zover!! we gaan naar manhattan! het was gelukkig droog maar wel erg koud.
om 3 uur moesten we bij de activiteiten coordinator zijn, haar naam is Sarah werkt al bijna 2 jaar voor EF, hiervoor had ze voor EF Boston gewerkt. uiteindelijk waren we met zijn 4e, ik,vivienne, sarah en nog een andere jongen uit zwitserland. we liepen naar het treinstation van tarrytown, meteen een 10 rittenkaart gekocht, daarmee kan ik voor 7$ per rit reizen, heel handig! je heb 2 soorten treinen, de express zeg maar de sneltrein en de Local, dat is de stoptrein. we hadden de Express trein te pakken en met die trein ben je binnen 35min op Grand Central Station. Echt een prachtig station!! en heeel erg groot.
daarna liepen we op 42st naar 5th avenue, de straat met allerlei leuke winkels en ook de straat die je naar central park leid, we hebben een stukej op 5th ave. gelopen en zijn uieindelijk links afgeslagen naar rockefeller, een behoorlijk groot gebouw met een beroemde schaatsbaan aan de voorkant. daarna zijn we richting 7th avenue gelopen...de avenue die bekend staat om broadway! met andere woorden, Times Square!!! wat is dat een super gave plek!!! we kwamen er rond 6 uur aan dus het was nog licht, we hebben rongekeken en geshopt, sarah en die jongen gingen alweer richting grand central, maar vivienne en ik bleven nog, Zijn even in Hard Rock geweest en American eagle waar we onze eerste New York trui kochten.
Later die avond we vonden een leuk italiaantje in een zijstraatje bij Time Square, echt heel lekker gegeten. en toen we het restaurantje uitkwamen waren we heel verbaasd hoe gaaf Time Square eruit zit in het donker, met al die lichten, echt iets wat je nooit ergens anders zult zien, alleen hier! we hebben nog wat rondgelopen en zijn toen weer naar grand central gegaan en hebben de trein terug gepakt, we waren rond 11 uur weer thuis. Ik bn toen meteen naar bed gegaan, toch wel even terug denkend aan deze super dag