Yes,the sun shines even better on the east coast! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu Yes,the sun shines even better on the east coast! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu

Yes,the sun shines even better on the east coast!

Door: Eldrid

Blijf op de hoogte en volg Eldrid

13 April 2010 | Verenigde Staten, New York

die zondag hebben we niet zo heel veel uitgevoerd, gewoon op de campus rondgehangen en beetje bijkomen van de dagen ervoor.
ook de rest van de week was eigenlijk heel relaxt, wat wel weer heel fijn was dat het echt super lekker weer was!! op een gegeven moment was het zelfs 32 graden! warmer dan op de westcoast.
toen konden ik, viv, jolijn en suus gewoon de verleiding niet weerstaan om een les te skippen en heerlijk naar het grasveld aan de hudson rivier te gaan! er is ook een strandje in de buurt maar dat was verder lopen. Daar hebben we toen net voor zonsondergang gelegen, heel relaxt.
en aangezien het zo lekker weer was, was het ook een logische stap om dat weekend maareens richting Central Park te gaan. Suus, Jolijn en Elles waren er al dus viv en ik hoefde hun alleen nog te vinden....makkelijk zou je denken, nou absoluut niet dus! Central Park is echt HUGE!! het had 3 telefoontjes nodig om elkaar te vinden, maar ik moet dan ook zeggen, Central Park is echt super, heel relaxt, overal grote grasvelden, leuke meertjes en honden =) hahaha, Floris zou uit zijn dak gegaan zijn.
maar uieindelijk hadden we elkaar dus gevonden en liepen we samen richting 5th avenue, overigens was het ook de dag dat de ipad uitkwam, de Apple store van New York zit op 5th avenue dus we liepen er voorbij, nou het was dus echt super druk!! niet normaal, die winkel is trouwens ook heel apart want het enige wat je ziet is een glaze huis, en als je dan binnenkomt dan moet je een roltrap naar beneden gaan...heel apart, zelfs FOX nieuws stond ervoor en elke keer als er iemand naar buiten kwam met de ipad werd er geklapt, best wel grappig,
Viv en ik wilde naar SoHo gaan omdat je daar heel leuk kan winkelen, de rest pakte de trein terug dus ik stapte met viv de metro in om bij SoHo uit te stappen, hebben we even rondgelopen en geshopt en uiteindelijk was het alweer 6 uur, we hadden nogal honger aangezien we de lunch hadden overgeslagen, laat ik nou net op mijn kaartje zien dat Soho direct naast Little Italy ligt, Thuis haven van de beroemde films Godfather! en met tientallen italiaanse restaurantjes, en viv is net zoals ik niet zo vies van italiaans eten dus hebben we daar een leuk restaurantje opgezocht. en het was heerlijk om een keer echt lekker te eten! ik heb een paar familieleden in nederland goed jaloers kunnen maken, hahaha.
na het eten hebben we de metro terug naar grand central genomen en toen ook weer de trein.
dit keer zijn we wel de heuvel opgelopen, toen we op de campus waren hebben we nog even met de rest gekletst en toen zijn we naar bed gegaan.

Zondag!! 2e(denk ik) paasdag!
en we dachten dat we dat nou eens goed gaan vieren! we kwamen met het plan dat 2 van ons chocolade eieren gingen verstoppen en de rest ze gaan zoeken, we hadden ieder 3 dollar ingelegd en hadden 80 chocolade snoepjes gekocht, eieren werden het niet meer aangezien die al uitverkocht waren. Suus en Elles gingen ze verstoppen en ik,viv en jolijn moesten dus zoeken. het was echt super grappig!! ze zaten zelfs in de boom..dus moesten we stokken gebruiken om ze eruit te krijgen. uieindelijk hadden we alles bij elkaar gevonden..daarna hebben we lekker buiten gezete op het gras, echt heel chil.
we gingen nog even naar Elles haar kamer en rond 12 uur gingen we allemaal naar onze eigen kamer. ik heb nog even een filmpje gekeken en toen naar bed.