Appreciate what you have.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu Appreciate what you have.. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu

Appreciate what you have..

Door: Eldrid

Blijf op de hoogte en volg Eldrid

08 April 2010 | Verenigde Staten, New York

Zaterdag zijn de ontbijt tijden anders dan doordeweeks, dus je kan pas vanaf 11 uur eten,dus heb je een geldige reden om uit te slapen! ik kwam om 10 uur mijn bed uit, even geskypt en toen ontbijten met de meiden, we gingen allemaal naar manhattan vandaag, vivienne en ik gingen naar het vrijheidsbeeld, de rest ging naar central park.
we zaten samen in de trein, die overigens toch echt wel wat beter is dan de NS. we hadden de express te pakken dus waren we snel in Manhattan, viv en ik pakte de metro, downtown, dat betekent heel simpel dat je naar het zuiden van manhattan gaat. we stapte uit direct naast het haventje met de boot die je naar liberty island brengt, maar waar we niet aangedacht hadden is de rij die er stond...die was nogal lang..en we hadden allebei geen zin om daarin te staan, dus hebben we maar even een lange afstand foto gemaakt en komen we gewoon een andere keer terug op de doordeweekse dag.
ik zag op de kaart al dat heel dichtbij dat haventje Ground Zero moest zijn. dus we liepen die kant op, en ja na ongeveer 10 min lopen kwamen we aan op een enorme bouwput..Ground Zero.
ze waren er druk bezig,veel bouwwerkzaamheden en er waren ook best wel veel toeristen, en je ziet nog steeds heel veel bloemen en foto's bij de hekken. we liepen langs memorial center en we besloten om naar binnen te gaan. het was echt heel indrukwekkend..de tranen springen gewoon in je ogen als je al die foto's zit,al die namen op de muur en die tekeningen die kinderen hebben gemaakt. Je beseft wat voor inpact het heeft als je daar bent geweest..het zet je aan het denken dat je maar blij moet zijn met wat je hebt in het leven..want het kan zo voorbij zijn!
na een uur ongeveer zijn we doorgelopen naar een broodjeszaak en hebben we wat gegeten. Toen keek ik op de kaart en bleek dat de Brooklyn Bridge heel dichtbij is dus zijn we dar ook nog even heen gelopen. en het was koud!!! maar ook wel heel mooi want je had echt een heel mooi uitzicht, hijnt ook prachtig te zijn als je daar met zonsondergang bent want dan zie je New York helemaal oplichten. dus we gaan nogeens terug! daarna hebben we de metro gepakt en zijn we richting times square gegaan, daar hadden we met de rest afgesproken om bij Hard Rock Cafe te gaan eten, en laat ik nou net een ALL ACCESS pas hebben waarmee ik priority seating krijg, en het werkte ook, we hoefde maar 5 min te wachten terwijl er nog tientallen voor ons zaten te wachten, nog even een gave foto gemaakt en toenzijn we gaan zitten, het was echt heel leuk en gezellig. daarna gingen we naar de film en bioscopen genoeg bij Time Square, we gingen de film Remember Me zien, had geen idee waar die film over ging dus ik liet me verrassen. de film was redelijk maar metname het einde was heeeeel verrassend! Het eindigde heel plotseling met 9/11 aanslagen..echt heel apart was dat omdat viv en ik er natuurlijk net geweest waren. We hadden er allemaal wel een apart gevoel over.
Toen we de bios uitliepen was het al redelijk laat. maar de trein naar tarrytown rijd tot half 2 dus dat is wel handig , nu hadden we de Local, dus deden we er iets langer over dan normaal, toen we in tarrytown waren namen we een taxi, de campus ligt namelijk op een steile heuvel, normaal geen probleem maar als je de heledag rondgelopen hebt dan heb je toch even geen zin in die heuvel.
We zijn daarna allemaal naar onze kamer gegaan. Ik sliep daarna ook behoorlijk snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eldrid

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 26958

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 30 Juni 2015

Backpacken in New Zealand

29 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk Tanzania

17 September 2009 - 29 Mei 2010

Los Angeles & New York

Landen bezocht: