Let's say hi to Obama!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu Let's say hi to Obama!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu

Let's say hi to Obama!!

Door: Eldrid

Blijf op de hoogte en volg Eldrid

25 April 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

en het was weereens de tweede week van April, een normale schoolweek, metname een heleboel planning, concerten, yankees tickets,broadway show, basketbal en sixflags!

drukdrukdruk dus!! de rest van de schoolweek hebk met de rest wat rondgehangen op de campus, ook kregen we te horen dat school een culture fair gaat organiseren, dat doen ze ieder jaar, je krijgt een klaslokaal toegewezen en met iedereen die van hetzelfde land komt moet je iets in dat klaslokaal gaan organiseren wat van je eigen land.
nou wij zijn met ongeveer 20 mensen dus dat is wel een mooi aantal. we hebbealeen naam voor ons lokaal, Holland Heineken House!
plannen moeten nog verder uitgewerkt worden!
in ieder geval,hadden viv en ik ons ingeschreven voor een tour naar Washington DC! een stad waar ik ook al heel lang een keer heen wil.
dus zaterdagochtend was het dan zover om 7 uur sochtends stond de bus op campus dus dat was een vroegertje, toen we eenmaal in de bus waren zijn we richting manhattan gereden om meer internationale studenten op te halen van andere scholen, wel leuk om die mensen te zien. ook ontmoette we daar de tourguide, een mevrouw die dit werk al 14 jaar doet. dus ze wist wel het een en ander.rijden van manhattan naar washington is ongeveer 5 uur rijden, we waren rond half 2 in DC,
oja voor de geintereseerde, DC staat voor District Columbia, washington in namelijk ook een eigen staat, en aangezien er aan de west coast ook een staat washington is hebben ze DC erachter geplakt.
maargoed toen we aankwamen gingen we eerst richting het witte huis, home van de president Barack Obama, de vlag was boven het huis te zien, wat zegt dat de presidentieele familie thuis, dat was ook wel te zien aan de beveiliging, stond vol politie agenten.
we liepen een rondje rond het witte huis en toen kwamen we ook meteen het washington memorial tegen, een obelisk vormige toren, als je geod kijkt zie je dat de toren in 2 kleuren stenen is opgebouwd. de guide vertelde dat het kwam omdat toen ze begonnen met de toren te bouwen ze ineens compleet blut waren! dus de toren bestond een paar tientallen jaren uit een soort blok beton, toen ze uieindelijk het weer verder wilde bouwen waren dezelfde stenen er niet meer.
na het witte huis stapte we weer de bus in richting iets waar ik al een tijdje heen wilde, de vietnam memorial. daar hebben ze in stenen muren alle namen gegraveerd van de militairen die omkwamen in die oorlog, heeel bijzonder om mee te zien.
daarna liepen we door naar het lincoln memorial en het spiegel meer. het meer wat tussen washington en lincol memorial ligt, voor de mensen die Forrest Gump hebben gezien weten die watk bedoel.
daarna liepen we weer door naar het korean memorial. daar hebben ze stenen standbeelden gemaakt van marcherende militairen. ze lijken heel echt! echt heel bijzonder om dat te zien.
daarna liepen we weer de bus in en reden we richting jefferson memorial. en toen reden we naar het kennedy center, dat was eigenlijk niet zo heel bijzonder.
na de memorials was het tijd om richting het hotel te rijden. we sliepen in het Hyatt hotel, heel goed en niks mis mee. Aangezien viv en ik al een tijdje geen fatsoenlijk vlees hadden gegeten gingn we bij een grill restaurant eten, was heeel lekker!
daarna zijn we meteen naar bed gegaan. de wekker stond namelijk al om 7 uur.

na ontbeten te hebben gingen we weer de bus in. toen reden naar Arlington Cemetery, een wereld beroemde begraafplaats waar alleen militairen begraven liggen, en volgens de guide niet zomaar militairen maar echt helden. ook de Kennedy familie ligt er begraven. dus hebben we ook hun graf gezien. heel bijzonder.
daarna liepen we naar de Tomb of the unknown soldiers, tombe van de onbekende soldaten. ter herdenking aan militairen die door hun verwondigen niet geidentificeerd konden worden. die tombe word al ongeveer 80 jaar 24/7 non stop bewaakt door een militair. die doen dat 2 jaar lang, en dat is niet zomaar even rondlopen maar echt marcherend voor de tombe met een wapen. heel cermonieel. we gingen de wisseling van de wacht zien. heel apart om mee te maken, gaat met heel veel eer,respect en traditie. helemaal als je bedenkt dat het al 80 jaar non stop word gedaan. ook werden er nieuwe kransen gelegt. heel bijzonder om te zien.
daarna liepen we weer de bus om en gingen we naar de world war 2 memorial. de nieuwste van alle memorials, deze bestaat dankzij de bijdrage van de acteur Tom Hanks.
was een hele mooi memorial.
en toen werde we gedropt vor het Capitol, het congress gebouw van Amerika, en de guide vertelde dat Obama daar dus niet toegestaan is om te komen, hij mag er 1x per jaar komen, als hij de state of the union speech geeft. verder moet hij als hij binnen wilt een uitnodiging krijgen van het congress. zo willen ze de machten gesplitst houden, van de president, congress en justitie, want die zit ook in een ander gebouw.
daar konden we onze ''vrije'' tijd besteden. het gebied rond het Capitol staat bekend vanwege de vele musea, het Smithsonium. en het leuke is dat al die musea gratis zijn.
viv en ik zijn naar het museum van de amerikaanse historie gegaan. daar hebben we de allereerste vlag van amerika gezien, dateert uit 1800. en nog vele andere dingen van alle oorlogen tot het normale amerikaanse leven door de jaren heen. best wel interresant!
daarna hebben we even in het park voor het capitol gezeten, dat is echt wel heel fijn van washington, de vele parken. het was ook heel lekker weer!
om half 5 stapte we weer de bus in om richting new york te gaan, en dat verliep dan weer helaas niet zo vlekkeloos, het was heeeeel erg druk op de weg, dus gingen we een binnen weggetje nemen, nou je komt echt langs de kleinste amerikaanse dorpjes, we leuk maar na een uurtje heb je het toch wel gezien, helaas duurde het een paar uur en we kwamen pas na 7 uur aan in manhattan, ja manhattan, en wij moesten nog naar tarrytown, dus wij moesten nog een uurtje. we waren dus best wel gaar daarna, we gingen dan ook meteen ons bed in, al dacht ik nog wel ff terug aan een super vet weekend, washington is echt een hele leuke stad!