I have a dream.... - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu I have a dream.... - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu

I have a dream....

Door: Eldrid

Blijf op de hoogte en volg Eldrid

30 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

I have a dream..
voor velen denk ik een bekende zin, hier kom ik later op terug..

het is alweer donderdag 29 oktober..time really flies, op dit moment zit ik er 6 weken, geloof me het voelt als 60.. in een possitieve zin uiteraard, buiten het gebruikelijke naar school gaan doordeweeks, en dan beledigd te woorden door iemand genaamd eddy, weer moet lachen om melina die btw geen seconde stil kan staan hebben we dan ook nog de nadine lessen die meestal uitdraaien op een soort marther luther king toespraken, alleen zij benadrukt meer over de apartheid van zwarte hier, dat merk ik wel, als je hier in redondo een beetje rondkijkt dan ze eigg alleen maar blanken mensen, nadine's antwoord: ja omdat dit geen zwarte omgeving is..
ik moet zeggen dat de apartheid hier nog steeds goed te voelen/zien is, ondanks dat zwarte ondertussen wel algemeen geaccepteerd worden blijven blanken ver van zwarte vandaan, en andersom..daarbij komt dat LA een nog grotere groep om de hoek komt kjken, de mexicanen, ja california was een deel van mexico geweest een lang tijdje terug, dus hoort en ziet ook heel veel spaans hier, iedereen die in LA geboren is spreek goed of vloeiend spaans aangezien dat gewoon als een vast vak word gegeven in highschool.
ook zie je heel veel mexicaanse winkeltjes en restaurantjes, die zijn altijd wel gezellig en goedkoop dus als je van taco's houd dan moet je hier zijn haha
ook brengen ze veel van hun gewoontes meegebracht, zo ben ik afgelopen weekend naar een mexicaanse markt geweest, waar ze ook iets vieren, namelijk de dag van de doden, is officieel 1 november maar ze maken er een heel feestelijk festival van een week lang, heel leuk om te zien hoe ze dit doen, ze feesten om de doden te herdenken en te eren. oja over festivals gesproken, zaterdag is de populairste amerikaanse feestdag hier natuurlijk: HALLOWEEN!!
en jaja mensen ik heb een costuum gevonden!! foto's zullen volgen...
zaterdag gaan we ook nog Roos haar verjaardag vieren, en naar waarschijnlijk het grootste halloween feest in the USA, in west hollywood, 100 studenten gaan er heen, word vast super gaaf!!
zondag gaan we waarschijnlijk naar de nieuwe film van micheal jackson!! this is it! hmmm ben best wel benieuwd hoe die film/documentaire is..
met andere woorden mijn planning is redelijk gevuld komend weekend, en dan heb ik ook nog op een geweldig punt, yea the flu...great!!! het is niet zo heel erg, maarja als je 3 kamergenoten alle drie ziek zijn op hetzelfde moment dan hoef je alleen maar aftewachten tot je de volgende ben..gelukkig heb ik een pharmicy achter het appartement, ja die word ineens druk bezocht door ef studenten, want echt iedereen is ziek!! maarja wij zijn hollanders, met een goed afweersysteem dus wij lopen uiteraard gewoon door!
vandaag ging het helaas wat stroef, ten eerste mijn mobiele telefoons ( ja twee ja.) waren uitgevallen omdat de accu leeg was..allebei tegelijk..tja dat kan alleen mij gebeuren, dus ik vroeg malin of ze miss haar wekker aan wilt zetten, dat wilde ze wel..

de volgende morgen...
ELDRID??
ELDRID??
my alarm didnt went of..
el: what time is it?
malin: 8.20...
om half 9 hebben we les, dat ging hem dus niet worden..
dus besloten we maar aangezien we toch niet lekker zijn om het eerste uur te missen, duus om kwart voor 10 richting school, kreeg ik de schrik van me leven aangezien we aan het jaywalken waren (dat is dus de straat over steken wara het niet mag) en malin ineens roept there is a police car!!!! run eldrid run!! jaywalken krijg je in california een bon van $290...daar had ik dus ff geen zin in..dus malin en ik rennend naar school, met als resultaat, zo hijgend aankomen dat mensen dachte dat we een of andere longziekte hadden...want geloof me rennen,ziek zijn & 25 graden met vol zon gaat niet samen..les ging wel redelijk, alleen begon ik me met de uur slechter te voelen, toen heb ik maar besloten om de laatste les te skippen en naar huis te gaan...ff lekker met mijn schatje gesproken (L)(L) die blijkbaar weer de weg van Roosendaal onveilig had gemaakt =P hmm lieverdje ik hou van je!!!! en ik mis je zo erg...<3<3

hmm marther luther king zei ooit eens I have a dream...
well so do I
I dream that I can live my days to the max with everyone I love!! like it could be the last day of my life..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eldrid

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 26901

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 30 Juni 2015

Backpacken in New Zealand

29 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk Tanzania

17 September 2009 - 29 Mei 2010

Los Angeles & New York

Landen bezocht: