Happy Turkey day! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu Happy Turkey day! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Eldrid Korsten - WaarBenJij.nu

Happy Turkey day!

Door: Eldrid

Blijf op de hoogte en volg Eldrid

04 December 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

donderdag 26 november 2009
de laatste donderdag van de maand november, in Amerika ook wel wereld beroemd bekent als Thanksgiving!!

de dag waarbij miljoenen arme turkeys het lot moeten ondergaan om gevuld te worden met ''stuffing'' gemarineerd te worden door het goedkoopste Albertsons marinade die je kan vinden en dan uren in de oven gelegd te worden..ondertussen al je familie te ontvangen en er wordt gediscuseerd wie de turkey dit jaar mag snijden, aangezien dat blijkbaar best wel een eer is..thanksgiving is denk ik wel de meeste beroemde holiday in amerika, iedere Amerikaan doet mee met Thanksgiving!

helaas was dit allemaal niet voor mij weggelegd aangezien ik niet in een host familie zit en ik geen zin had om zelf een hele turkey te kopen, want ja ik was alleen tijdens thanksgiving, lisa en lia waren naar San fransisco en Malin was met haar zus op stap die haar was komen opzoeken, dus het was gewoon een lekker lui dagje voor mij gelukkig zag niet mijn hele weekend er zo uit

wat ik metname leuk vin aan thanksgiving, en ik ben niet de enige is de Black Friday!
de vrijdag na thanksgiving is namelijk de grootste uitverkoop van het hele jaar!!!! nou en dat is ook wel te merken...mense die gewoon dagen voor winkels blijven slapen, nog vollere wegen dan er al waren en alle winkels met gigantische kortingen! dat kon ik natuurlijk nie zomaar aan me voorbij laten gaan, dus ik ben met nanda ipv malibu naar Santa monica gegaan, best wel een populaire plek in LA..
en met een hele leuke winkelstraat! maar uiteraard hadden meer mensen hetzelfde idee..iedere winkel stond echt bomvol! maar ook nanda en ik zijn de strijd aan gegaan, en na ff speuren kwamen we bij guess een leuke deal tegen, 70% korting op alle tassen, wij vinden allebei een leuke tas, met de korting eraf was hij maar 35 dollar...kijk dat zijn nou de deals die leuk zijn!! voorderest nog bij victoria secret gescoord, en toen maar rustig gedaan aangezien we wisten dat we zondag naar camarillo gingen..dus na een leuke dag zijn we uit gaan eten bij een italiaans restaurant, buca di beppo zit precies naast onze school, en het eten is heel goed daar!
toen maar nar huis gegaan en ook beetje vroeg naar bed.

zaterdag beetje vroeg opgestaan, en ben ik met anna, malin, elsa en malin's zus naar union station gegaan, daar zijn we naar de leuke wijken in la gegaan, eerst naar olvera street, dat is een klein straatje met allemaal mexicaanse spullen en restaurantjes! echt leuk om te zien! daarna zijn we nar china town gelopen, alles is daar zo goedkoop!!! daarna zijn we richting little tokyo gegaan, nou het was dus ook best wel little, zo klein dat we het eerst niet konden vinden! het is maar 1 straatje waar geen auto's doorheen kunnen, wel heel grappig! daarna zijn we wat gaan eten bij in 'n out dat is een bekende hamburger tent waar je een hamburger,friet en een cola voor maar 4.30 dollar kan kopen!! en het is nog een lekkere burger ook! daarna met de metro weer terug gegaan! was een beetje een vermoeinde dag dus daarna maar meteen me bed in gedoken!

zondag eindelijkeindelijkeindelijk naar CAMARILLO!!!
lekker vroeg afgesproken met nanda achter school! en hup de snelweg op, camarillo ligt net buiten Los Angeles county en je moet dus ook door een paar heuveltjes door maar het was het 2 uur rijden meer dan waard!! wat een gigantische outlet was dat!!! en het leukste was nog dat ze hun thanksgiving sales hadden! dussss alles ongeveer 70 procent korting!! daar werden nanda en ik wel vrolijk van
dus we gingen dan ook goed in de aanval, na 7 uur shoppen hadden we alles gezien! de score: wat spullen vn guess, een jack en nep uggs! alles voor echt een spot prijs! dus waren we ook wel vn mening dat we dit vaker moeten doen! toen we wegreden sloeg nanda af naar rechts waar dat blijkbaar niet mocht, en 2 sec later reed er een moteragent achter ons....we wisten niet exact wat we moesten doen, nanda werd uit de auto gehaald, moest papieren laten zien enz, uieindelijk kreeg ze dus ook een bon maar ze weet nog niet hoe hoog..tja alles een eerste keer, zo ook je eerste amerikaanse ticket
we hebben nog ergens wat gegeten en toen weer op de terug weg, toen kwamen we toch wel achter dat de mustang vn nanda wel wat moeite had met heuvels....maar we zijn gewoon nog heel aangekomen in Redondo!

nou maandag, dinsdag, woensdag weer naar school, was eigg niet zo heel boeiend..
donderdag op school kwamen rozely en nanda naar me toe, we vroegen ons af wat we in het weekend kunnen doen, en kreeg ik ineens een spotane ingeving...Lets go to San Diego...zo gezegd zo gaan we het doen... zaterdag en zondag gaan we naar san diego!! heb er echt super veel zin in!!!!! dus na het weekend zal ik weer een verslag doen van het san diego avondtuur, wordt vast geweldig
eeeeeen vandaag exact nog 2 weken totdat ik mijn joortje weer zie!!! =D echt super!





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eldrid

Actief sinds 02 Juni 2009
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 26908

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 30 Juni 2015

Backpacken in New Zealand

29 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk Tanzania

17 September 2009 - 29 Mei 2010

Los Angeles & New York

Landen bezocht: